11/6/12

Μηχανισμός για Shore Jigging (Shore Jigging Reel)



Πολλές γραμμές έχουν γραφτεί σε διάφορα φόρουμ ελληνικά ή ξένα, σχετικά με την επιλογή μηχανισμού για το Shore Jigging.  Οι ιδέες και προτάσεις που ακούγονται είναι πολλές και σχεδόν κάθε κατασκευάστρια εταιρία έχει και κάποιο μηγχανισμό κατάλληλο για αυτή τη δουλειά.

Πώς όμως ορίζουμε το "κατάλληλο" ?

Εδώ τα πράγματα είναι καθαρά υποκειμενικά, αλλά υπάρχουν και κάποια σημεία, που δεν είναι "διαπραγματεύσιμα".
Παρακάτω θα προσπαθήσω να κάνω μια απόπειρα αναφοράς των σημείων που θεωρώ οτι πρέπει να έχει οπωσδήποτε ένα μηχανάκι που θα χρησιμοποιηθεί στο Shore Jigging...




1.   Ανθεκτικό και σκληρό σώμα.
Θεωρώ πως ένα μηχανάκι με πλαστικό σώμα ή από "γραφίτη" , δεν θα τα καταφέρνει για καιρό. Πέρα από το θέμα του σπασίματος του μπράτσου, θεωρώ πιο εκνευριστικό το να γυρνάς τη μανιβέλα και μαζί της να κάνει κίνηση πάνω-κάτω και το μπράτσο, δίνοντας την αίσθηση οτι θα σπάσει ανά πάσα στιγμή. Το πλαστικό ή γραφιτένιο σώμα είναι πολύ χρήσιμο γιατί μειώνει το βάρος, αλλά είναι για άλλα ψαρέματα.

Αναγκαστικά μεταλλικό λοιπόν? Θα έλεγα "ναι αλλά όχι απαραίτητα"...
Υπάρχουν εξαιρετικά κράματα όπως το ΖΑΙΟΝ της Daiwa που θεωρητικά, μπορούν να ανταπεξέλθουν στη "βαρβαρη" χρήση του Shore Jigging.
Πάντως να προσθέσω πως όταν ένας μηχανισμός έχει σαν αντικείμενο την σκληρή χρήση, τότε το σώμα του είναι σχεδόν πάντα μεταλλικό.

Caldia με σώμα από ZAION  &  Technium από Αλουμίνιο.

2.   Μεγάλη χωρητικότητα  
      Εδώ τι παραχώρηση να γίνει...?  Κακά τα ψέμματα, όταν ένα jig πέσει στο νερό, κανείς δεν ξέρει ποιό "κτήνος" θα είναι κάπου κοντά και θα το βάλει στόχο. Όποιος έχει τύχει σε ψάρι που άδειασε 150μτ από τη μπομπίνα σε δευτερόλεπτα, το καταλαβαίνει εύκολα.

Πώς ορίζεται η μεγάλη χωρητικότητα όμως?
Η γνώμη μου είναι πως 270μτ από νήμα 20lbs (4 clones-Spectra // Dyneema) είναι υπέρ αρκετή χωρητικότητα. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας οτι δεν είναι αρκετά δυνατό το 20lbs.  Σε κάθε περίπτωση το παράμαλο έως και 0,50mm  γίνεται αρκετά ασθενέστερο κατά τη χρήση (τριβή με το ψάρι που παλεύει, τρίψιμο σε βράχο, φθορά του κόμπου πάνω στο Solid από τις βολές κλπ) και είναι αυτό που θα σπάσει πρώτο.
Υπάρχει σημαντικός λόγος να πάμε σε πιο παχύ νήμα, αλλά δεν έχει σχέση με την αντοχή στο ψάρεμα.

3.   Βάρος
Και αρχίζουν τα "υποκειμενικά" που έλεγα στην αρχή...
Πώς θα μπορέσει κανείς να ψαρεύει για ώρες με ένα μηχανισμό 500gr ή και περισσότερο? Πέρα απο το οτι το συνολικό βάρος και φορτίο που δέχεται το χέρι μας είναι τεράστιο, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να κακοζυγιστεί το καλάμι με δυσμενείς συνέπειες στο ίδιο το καλάμι αλλά και στην ποιότητα του ψαρέματός μας.

Πρέπει να αναφέρω όμως, οτι υπάρχουν πολλοί ψαράδες που προτιμούν μεγάλους σε μέγεθος και βάρος μηχανισμούς, αν και ομολογώ οτι αδυνατώ να αντιληφθώ το γιατί.
Είναι άραγε μια "μόδα" που θέλει όλο και μεγαλύτερα εργαλεία?
Κάποιος θα πει οτι "μια φορά αγοράζω, ας πάρω κάτι καλό..." και βέβαια η λογική αυτή έχει βάση και είναι σωστή, αλλά θα επιμείνω, οτι το βάρος δεν πρέπει να παραβλέπεται, γιατί είναι ένας σημαντικότατος παράγοντας για ευχάριστο ψάρεμα.

**********

Υπάρχει τελευταία μια μόδα που θέλει "πολλά κιλά" φρένα στους μηχανισμούς. Λοιπόν να ξεκαθαρίσουμε κάτι?
ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση να βάλετε 11kg φρένο ενώ παλεύετε κάποιο ψάρι με οποιοδήποτε καλάμι Shore Jigging.  Πολύ απλά θα σπάσει το καλάμι ή το νήμα ή το παράμαλο.
Αν μπει κάποιος εδώ θα δει οτι τα όρια του MUTHOS 100MH είναι κοντά στα 3Kg.  Επειδή με τίμησαν αρκετά μεγάλα ψάρια με αυτό το καλάμι, έχω να σας πω οτι ελάχιστες φορές το είδα να φτάνει σε τέτοιο λύγισμα. Και τότε όμως δεν θυμάμαι να έφτασα σε 3,5Kg φρένων.  Φαντάζομαι οτι το συγκεκριμένο καλάμι είναι αρκετά "ικανό" για να το θέτω ως παράδειγμα.



Σίγουρα θα επιλέξω κάποιο μηχανισμό με αρκετή δύναμη στα φρένα γιατί αυτό μου δίνει την αίσθηση πως είναι και μια παρακαταθήκη για ισχυρά και επίμονα φρένα.
Μου δίνει την αίσθηση...  Δεν σημαίνει οτι είναι απαραίτητα έτσι...

Άλλο αυτό όμως και άλλο να απαντήσω σε κάποιον που με ρωτάει για ένα μηχανισμό με 9Kg φρένα, οτι   "ρε φίλε είναι λίγα τα κιλά που δίνει... Δεν θα αντέξουν σε Μαγιάτικο..."
Δεν υπάρχει βάση σε τέτοια άποψη πιστεύω.
Δε θα ήθελα να μιλήσω για την αξιοπιστία των στοιχείων που δίνονται από τις εταιρίες. Αυτό έγκειται στον καθένα να το εξακριβώσει.

**********

Τέλος υπάρχει και το θέμα μεγέθους το οποίο ίσως περικλείει όλα τα παραπάνω.
Δεν βρίσκω κανένα λόγο να πάει κάποιος για Shore Jigging με ένα μηχανισμό 4000.  Εκτός κι αν μιλάμε για τις μεγάλες σειρές της DAIWA ή άλλων εταιριών και για μηχανάκια όπως το Seagate ή το Salina της OKUMA (τυχαία παραδείγματα).
Γιατί να πάει κανείς για Shore Jigging με ένα μηχανάκι 4000? Γιατί να μην είναι σίγουρος για τον εξοπλισμό του αλλά και  για την αντοχή του εξοπλισμού του?
Και κυρίως γιατί να το προτείνει σε κάποιον άλλο? Εκτός βέβαια αν μιλάμε για light καταστάσεις με μικρά Kabura ή μικρά jigs και με σαφή στόχο πολύ μικρότερο των θηρίων των 10+ κιλών.


Για να συνοψίσω, το μηχανάκι που θα επιλέξω για Shore Jigging, πρέπει (για μένα) να έχει δυνατό σώμα (προτιμώ μεταλλικό), να διαθέτει μια βαθιά μπομπίνα που θα χωρέσει πολύ περισσότερα μέτρα νήμα από αυτά που θεωρώ οτι θα χρειαστώ και επίσης να είναι ελαφρύ. Θα έχει μια αξιοσημείωτη δύναμη στα φρένα, χωρίς αυτό να σημαίνει αναγραφόμενη δύναμη...16 κιλά!!! Το μέγεθός του θα είναι από 5000 και πάνω (μέτρηση SHIMANO) και σίγουρα πριν το αγοράσω θα το έχω φορέσει στο καλάμι μου να δω πώς και αν ταιριάζει.

Μια παρατήρηση σε αυτό το σημείο.

Όταν πρόκειται να ψωνίσετε μηχανάκι, θα πρέπει πρώτα να έχετε το καλάμι.  Πάρτε το μαζί σας στα μαγαζιά και φορέστε του το μηχανισμό που θέλετε για να δείτε και το σύνολο πώς προκύπτει. Ενδέχεται ένα πιο βαρύ μηχανάκι να του κάθεται καλύτερα! Δύσκολο ή υπερβολικό για κάποιους, αλλά θα σας γλυτώσει από λανθασμένες αγορές.  Για φανταστείτε να αγοράσετε ένα ακριβό μηχανισμό και με το που θα τον βάλετε πάνω στο καλάμι να μη "δένει" με τίποτα...

Για τα βασικά σημεία του μηχανισμού όπως τύλιγμα σωστό, ισχυρός άξονας, ισχυρό γρανάζι κλπ, δε θα κάνω κουβέντα γιατί όπως και να το κάνουμε, αυτά θεωρούνται προαπαιτούμενα. Χωρίς αυτά ως δεδομένα του προς εξέταση μηχανισμού, δεν βλέπω το λόγο να ξεκινάμε να μιλάμε για τα υπόλοιπα στοιχεία που ανέφερα πιο πάνω.

Ελπίζω να βοηθήσουν αυτά που έγραψα τους υποψήφιους αγοραστές μηχανισμού για SJ (αν και με την κρίση βλέπω δύσκολες τις αγορές).  Δεν έχω πρόθεση να θίξω κανένα, παρά μόνο να εκθέσω την άποψή μου για το ζήτημα που αν κρίνω από τα μυνήματα στο Facebook και στο mail μου, απασχολεί πολλούς.



 Σχετικές Αναρτήσεις :         Πόσα μέτρα νήμα χωράει? 

Καλάμι για SJ







37 σχόλια:

  1. δυο σχολια θα κανω Δημητρη, το παραμαλο- leder
    0.50 σε καμια περιπτωση,αν ειναι σωστος ο κομπος, δεν σπαει απο το 20lb νημα.
    ενας 4000 aceration το μονο που δεν εχει ειναι 50 μετρα παραπανω νημα, κατα τ'αλλα ειναι πολυ πιο δυνατος απο τον technium 5000. σε ολα τ'αλλα συμφωνω μαζι σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρήστο κατέθεσα από την εμπειρία μου.
      Σε σκαλώματα με 0,50 παράμαλο και 20lb πάντα μου σπάει το παράμαλο. Από ψάρι τέτοιο παράμαλο δεν μου έχει σπάσει ακόμα ευτυχώς.
      Αλλά πάντα σπάει το παράμαλο.

      Με αφορμή το σχόλιό σου επαναδιατύπωσα την επίμαχη φράση γιατί έχεις δίκιο σε αυτό που λες.

      Πράγματι το παράμαλο 0,50 με σωστό κόμπο δεν σπάει από 20lb νήμα αν είναι σωστός ο κόμπος ή τουλάχιστον είναι πολύ δύσκολο. Αλλά αυτό ισχύει πριν γίνει το πρώτο σκάλωμα, η πρώτη βολή, η πρώτη μάχη με τον Τόννο ή το Μαγιάτικο.

      Αναφέρομαι όμως σε συνθήκες ψαρέματος.
      Εκεί ο κόμπος θα φθαρεί πάνω στο Solid, από τις βολές, το τμήμα πριν το Solid θα φθαρεί επίσης από την προσπάθεια του ψαριού να διαφύγει.
      Πίστεψα οτι από τα συμφραζόμενα ήταν φανερό πως μιλούσα για συνθήκες ψαρέματος, αλλά προφανώς... δεν το κατάφερα.

      Θέλω να ξαναπώ οτι η παρατήρησή σου ήταν εξαιρετικά χρήσιμη για να διορθώσω τη διατύπωση και σε ευχαριστώ γι αυτό.

      Τον μηχανισμό Aceration δεν τον είχα υπόψιν μου. Πώς ξέρεις οτι είναι πιο δυνατός? Δεδομένης της χαμηλότερης τιμής, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να του ρίξουμε μια πιο κοντινή ματιά. Αν ξέρεις κάτι παραπάνω θα σου ήμουν υπόχρεος να το μοιραστείς από τα σχόλια του SeaSpinning.

      Διαγραφή
    2. Δημητρη γεια σου, για τον aceration ειπα οτι ειναι πιο δυνατος για τους εξεις λογους, το μοτερ ειναι SW, για σκληρη χρηση στην θαλασσα αυτο σημενει πιο δηνατα γραναζια, μεγαλη μανηβελα, φρενα 10 κιλα κ.α. η εταιρια τον προτινει για jigging. το μονο που με χαλαει ειναι οτι σε περιοριζει στο 20lb νιμα,θα ηθελα να ειχε την χωρητικοτητα του technium 5000.

      Διαγραφή
    3. http://www.shimanofish.com.au/
      STRADIC 5000FJ για shore jigging καταληλος, μονο αυστραλια.
      παραγγελια απο καταστηματα της αυστραλιας.
      Δημητρη δες τον,αν θες, και πες μου εντυπωσεις

      Διαγραφή
    4. Φαίνεται μουλάρι... Με ενοχλεί λίγο οτι παίρνει μόνο 200μτ 20lb αλλά δε νομίζω να έχεις πρόβλημα. Εξαιρετική περίπτωση και το βάρος του, πέρα από το ισχυρό γρανάζι του. Νομίζω έκανες εξαιρετική αγορά.
      Το βάρος είναι αλήθεια 304γρ????? :-0

      Διαγραφή
    5. Δημητρη παιρνει 22 μετρα λιγοτερο απο τον stella sw 5000, αυτο το ειδα μεσα στην shimano aystralias. δεν υπαρχει προβλημα θα τα καταφερει νομιζω. ειναι πραγματικα τα γραμμαρια που γραφει. ευχαριστω.

      Διαγραφή
    6. Hi, sorry I'm getting in your comments but I need help; I'm thinking of buying a new reel mainly for spinning but also for general fishing (rock fishing and maybe shore jigging). My duel is between Shimano Technium 5000FC, and Shimano Stradic 5000FC. Technium gear ratio is 4.8:1 (80cm), and Stradic is 5.7:1 (98 cm). I'm more likely to get a Stradic but I'm worried if 5.7:1 is too fast, and not strong enough for fighting big fish (up to 10-15 kilos). Thank you!

      Διαγραφή
    7. Hi niguevara. I have answered that in the comment you did on my channel at Youtube.

      Διαγραφή
    8. Thank you Dimitri! I didn't see that.

      Διαγραφή
  2. για το shimano technium 5000 τι γνωμη εχεις??καθοτι ειναι αρκετα ελαφρυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κώστα δες πιο προσεκτικά το μηχανάκι σε όλα μου τα video και τις φωτογραφίες SJ και θα καταλάβεις.

      Διαγραφή
    2. οκ φιλε καταλαβα ;-)

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος10/6/12 21:57

    κατατοπιστικοτατος οπως παντα.Καιρο εχεις να μας τρελανεις λιγο με κανα βιντεακι σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σαι καλά Δήμο. Το ΄χω έτοιμο. Θα σηκωθεί στην ώρα του.

      Διαγραφή
  4. καλημέρα και πολλά μπράβο για ακόμα ένα ωραίο άρθρο Δημήτρη.
    Εγώ πήρα το Shimano Technium 5000FC (είναι το νέο μοντέλο της σειράς) και βάζοντας το 8-κλωνο daiwa tournament pro 0,26 mm (ψιλο)απογοητεύτηκα από την χωρητικότητα γιατί πήρε κάπου στα 200 'παρά' μέτρα.
    Ψάχνομαι να βρω εάν η μπομπίνα του 6000FB είναι συμβατή αλλά στην αντιπροσωπεία και σε καταστήματα, δεν ήξεραν να μου πουν... εάν ξέρει κάποιος να με πληροφορήσει θα είναι μεγάλη βοήθεια (θα καλύψει την ανασφάλειά μου με καμιά 60ριά μέτρα ακόμα)..
    Κατά τα άλλα το μηχανάκι ταίριαξε απόλυτα στο Sabre και είναι φανταστικό (όσο μπορώ να το κρίνω βέβαια ως άπειρος)σε ζύγισμα και αίσθηση
    αναμένοντας το βίντεο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό θα ήταν η καλύτερη λύση αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει η μπομπίνα στοκ σε κάποιο κατάστημα από αυτά που έχω ψαχτεί (αθήνα) και πρέπει να γίνει παραγγελία από Θεσσαλονίκη (έτσι δεν μπορώ να το τεστάρω από κοντά). Περιμένω νέα πάνω σε αυτό και εάν έχω θα το αναφέρω και εδώ σε περίπτωση που ψάχνει και κάποιος άλλος.
    Για μένα που είμαι και κάτοχος το αφιέρωμα θα ήταν ακόμη ένα διαμάντι!
    Το μηχανάκι το μάτωσα με δυο 2 kg + λούτσους αλλά ακόμα δεν έχω συναντηθεί με δυνατό αντίπαλο (στο πρώτο δοκιμαστικό διήμερο Πελοπόννησο πήρα τρελό δάγκωμα άγνωστης ταυτότητας στον πλάνο αλλά όχι στο assist... συναγρίδα με πονόδοντο?)
    Γενικότερα είμαι απόλυτα ευχαριστημένος με την αγορά του (+ προσιτό πέραν ζυγίσματος και 'ξεκούραστου' ψαρέματος) και το μόνο που κοιτάω να βελτιώσω είναι η χωρητικότητα γιατί σε πολύ βαθιά σημεία βλέπω τι έχει μείνει στην μπομπίνα και θυμάμαι τα βίντεό σου με τα θεότρελα κεφάλια και τα νερά στα φρένα!!! δεν υπάρχει πιο κρίμα να τύχει η τρελή συνάντηση και να το χάσει κάποιος από αυτό τον λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λεωνίδα μπορείς να ταιριάξεις την 6000 στο 5000FΑ. Το έχω ήδη κάνειεγώ. Θέλει μόνο μια μικρή προσαρμογή στις ροδέλες εκεί που ακουμπάει η μπομπίνα στον άξονα, γιατί θα αλλάξει η τύλιξη του μηχανισμού με τη νεα μπομπίνα.
      Θα φτιάξω μια μικρή ανάρτηση-αφιέρωμα για το Technium γιατί του αξίζει...

      (Διόρθωσα τους κωδικούς των μηχανισμών)

      Διαγραφή
  6. Δημήτρη τελικά πήρα απάντηση ότι:
    - Η μπομπίνα από το 6000 δεν ταιριάζει στο 5000
    - Η μπομπίνα από το 5000 ταιριάζει στο 6000 αλλά δεν ακούγεται η 'καστάνια' των φρένων (και θέλει ίσως μια τροποποίηση για να ακούγεται)
    Οπότε προς το παρόν δεν... εάν τύχει να βρω το 6000FB σε κάποιο κατάστημα θα δοκιμάσω και μόνος αυτό που είπες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. παιδια μπερδευτηκα λιγο σορρυ.δηλαδη το καινουριο 5000fc το οποιο πωλειται τωρα ειναι μικροτερης χωριτηκοτητας απο το παλιο 6000 και απο το 5000 fb.Αρα παιρνουμε το 5000fc και μπορουμε να προσαρμοσουμε τη μπομπινα του 6000 μονο γιατι εκεινη του 5000fb δεν τεριαζει σωστα τα λεω>??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς Leon και Kostas :

    Παιδιά έκανα ένα λάθος από παραδρομή. Έχω το Technium 5000FA και σε αυτό φοράω και τη μπομπίνα από το Technium 6000FB.

    Ζητώ συγνώμη για το μπέρδεμα από σας και από όσους ακόμα μπέρδεψα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. thanks για την αναλητηκη περηγραφη οσον αφορα το μιχανησμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. φιλε δημητρη πηρα ενα technium 6000 fb μεταχειρισμενο.αρισο μηχανακι αλλα με πετονια ολα καλα με νημα ομως το ρολερ δεν γυριζει(γλιστραει) το λαδωσα κιολας αλλα παλι τα ιδια ειναι σε αριστη κατασταση παντως...καμια λυση>>???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κώστα πάρε τηλέφωνο τον Παναγιώτη Κωτσόκολο, 210-5312701

      Αυτός θα ξέρει να σε βοηθήσει.

      Διαγραφή
  11. Καλημέρα Δημήτρη και μπράβο για το blog σου!
    Είμαι νέο μέλος, αν και έχω διαβάσει όλα τα αρθρα σου στο Thalassa.
    Θέλω να σε ευχαριστήσω γιατί μέσα από τις αναρτήσεις και τα σχόλια μπόρεσα να βγάλω μία απόφαση για κάποια αγορά ενός set shore jigging, δεδομένου οτι τόσο καιρό δούλευα με ένα Beastmaster 10-40 και έναν Exage 4000! Με διόλου για το σύνολο ευκαταφρόνητα αποτελέσματα! Πάντως αν κάποιος βρεί κάπου έναν Technium 6000fb, ας ειδοποιήσει!
    Ευχαριστώ και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για το σχόλιο και την υποστήριξη φίλε.

      Διαγραφή
  12. Δημήτρη γεια σου και συγχαρητήρια πραγματικά για τα πολύ όμορφα ψαρέματα σου . Διακρίνω ένα εξαιρετικό επίπεδο και ήθος στον τροπο με τον οποίο ψαρευεις . Εγώ ασχολούμαι με το ψαρεμα και κυρίως με το spinning , το οποίο μου έχει χαρίσει αρκετά καλα ψάρια . Πλέον θέλω να ασχοληθώ με το shore jigging και θα ήθελα την δική σου άποψη σε σχέση με τον εξοπλισμό . Ενδιαφερόμαι για το καλάμι της TENRYU POWER MASTER 96 H ένα καθαρόαιμο καλάμι για shore αλλά κυρίως θέλω την άποψη σου για τον μηχανισμό . Ειμαι ανάμεσα στο SHIMANO BIOMASTER 5000FB , DAIWA SEAGATE LIGHT 3500 H , DAIWA CAPRICORN 4500 J . Πως σου φαίνονται αυτές οι επιλογές ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βλέπω αποφάσισες να "τα χώσεις" . Οι επιλογές είναι εξαιρετικές, και προσωπικά θα προτιμούσα το Biomaster ή το Seagate light. Ποιό από τα δύο... δυσκολεύομαι πάρα πολύ.

      Διαγραφή
  13. ΔΗΜΗΤΡΗ Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥ , ΚΙ ΕΓΩ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Σ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟ DAIWA CAPRICORN ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΒΑΡΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΣΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ .ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ DAIWA SEAGATE LIGHT 3500 H ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. grm, Συγνώμη για την παρέμβαση στην συζήτηση, αλλά εγώ πήρα το Biomaster 5000fb, και είναι εξαιρετικό μηχανάκι! Αν δεν έχεις κάνει κάποια αγορά στο συστήνω ανεπιφύλακτα. (Και με καλή χωρητικότητα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φιλε μου πολυ χρησιμη η πληροφορια που μου εδωσες , ακομα ειμαι σε ερευνα αγορας και συγκεκριμενα πολυ κοντα στο DAIWA CATALINA 4000 model 2012 . Παντως πιστευω και τα τρια μηχανακια ειναι αξιοπιστα , σιγουρα ομως το CATALINA ειναι μια κατηγορια πιο πανω .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δημητρη καλησπερα..ειμαι ο Νικος απο greekspinners ,και θελω να σε ευχαριστησω για αρθρα σου μια και ετσι ξεκινησα το shore
    στο θεμα μου:
    προσφατα πηρα το Zenaq Defi Muthos DM100 MH KWSG με το NEW SHIMANO Stella 6000 HG SW 2013...
    ειδα οτι εγραψες οτι τα όρια του MUTHOS 100MH είναι κοντά στα 3Kg,και επιδει εβλεπα και εγω αυτο το σχεδιο εστειλα μηνυμα στη Zenaq πανω σε αυτο το θεμα...τα λογια τους ηταν οτι τα 3Kg ηταν τα προτινομενα κιλα και οτι
    ορια ασφαλειας φρενων δεν εχουν τα καλαμια Zenaq επιδει ειναι Zenaq....και τα 3Kg για αυτο το καλαμι τα βρισκω πολυ λιγα....ελπιζω να βρεις χρονο να στειλεις καποιο μυνημα και εσυ να δουμε τι γινετε... το στελλα το εχω γεμισει με 300μ 50lb και το δουλευω με περισσοτερα φρενα, και σε ενα καρφωμα με ενα καλο ψαρι το καλαμι δεν ακουσε τιποτα,αλλα επιδει το ψαρι δεν βγηκε δεν εχω πληρη εικονα...συγνωμη αν ειμαι εξω απο το αρθρο σου...σου ευχομαι να συνεχισεις ετσι και πολλες επιτυχιες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Νίκο.
      Ευχαριστώ που αφιερώνεις χρόνο να διαβάζεις τα άρθρα μου. Είμαι χαρούμενος που τα βρίσκεις χρήσιμα.
      Στο προκείμενο:
      Το καλάμι αυτό το δούλεψα πολύ και μπορώ να πω οτι το έχω δει στα όρια αρκετές φορές. Όπως έγραψα και πιο πάνω...

      "...έχω να σας πω οτι ελάχιστες φορές το είδα να φτάνει σε τέτοιο λύγισμα. Και τότε όμως δεν θυμάμαι να έφτασα σε 3,5Kg φρένων. "

      και παραθέτω τη φωτογραφία ενός Μαγιάτικου με βάρος 11,450κλ. Πρόκειται για το δεύτερο δυσκολότερο ψάρι που έχω πιάσει μέχρι τώρα και ούτε αυτό, ούτε το δυσκολότερό μου (ένα ίδιο αρκετά μεγαλύτερο) δεν κατάφεραν να μου φτάσουν σε 3,5 ή 4κλ φρένα. Αλλά αυτό είναι εκτίμησή μου. Δεν έκατσα εκείνη την ώρα να μετρήσω τα κιλά.

      Δεν με ενδιέφερε και δε θα με ενδιαφέρει ποτέ το πόσα υπερβολικά κιλά έχει όριο ένα καλάμι. Υπάρχουν λόγοι για αυτό, αλλά δε φτάνει ο χώρος στα σχόλια και δεν έχω το χρόνο να φτιάξω μια τεκμηριωμένη (με φωτό κλπ) ανάρτηση.

      Με ενδιαφέρει το "action" του καλαμιού (για να καταλαβαινόμαστε) και βεβαίως με νοιάζει και η δύναμή του. Εγώ στο γράφημα της Zenaq όμως δεν έβλεπα αν "χωράνε" κι άλλα κιλά στη δύναμη του Muthos, αλλά τον τρόπο με τον οποίο λυγίζει και ανταποκρίνεται το καλάμι.
      Όταν ήρθε η ώρα της κρίσεως στην ακροθαλασσιά,το καλάμι συμπεριφέρθηκε με ένα μοναδικό τρόπο που το γράφημα δεν μπορεί να αποδώσει. Ναι μεν ακριβώς έτσι λυγίζει, αλλά η αίσθηση οτι είναι κάτι ζωντανό που παλεύει με το ψάρι, ήταν απίστευτη.

      Δεν με ενδιαφέρουν λοιπόν τα πολλά κιλά, τουλάχιστον όχι πάνω από αυτά του Muthos.

      Δεν θα στείλω μήνυμα, γιατί το βρίσκω ως άτοπο θέμα. Το καλάμι δείχνει να έρχεται σε παραβολή στα 3,5κλ. Μου αρκεί και μου περισσεύει και δεν θέλω κάτι ισχυρότερο, τουλάχιστον όχι για τα ψάρια που στοχοποιώ.
      Οι φωτογραφίες μου πιστεύω να είναι ένας καλός συνήγορος.
      Ελπίζω η Zenaq άλλο να ήθελε να πει, γιατί με ξενίζει τέτοια απάντηση από σοβαρή εταιρεία.

      Ευχαριστώ που μου δίνεις την ευκαιρία να πω μερικά πράγματα, αλλά δυστυχώς θα ήθελα να διευκρινήσω περισσότερο και δεν έχω το χρόνο.
      Ελπίζω να καταλαβαίνεις τι θέλω να πω και να μην σε προσβάλλει ο τόνος μου.


      Διαγραφή
  17. Δημητρη μου δεν υπαρχει λογος...το να παρεις που ειπα ηταν σχημα λογου για την απαντηση που πηρα, στο να μην βγω εγω οτι λεω ασυναρτησειες,ετσι και αλλιως ξερω τι καλαμι πηρα...ευχομαι καλη συνεχεια σε οτι και αν κανεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. tha ithela na rwthsw ean o dam quick jigger einai enas kalos mixanismos na xekinhsw thn texniki ayth... eyxaristw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλησπέρα σε όλους!! Εγώ μόλις ξεκίνησα το Shore Jigging καλάμι πήρα ένα Daiwa procaster game και μηχανάκι πήρα ένα ryobi arctica 5000. Το σύνολο δένει τέλεια θέλω της γνώμες σας να μου πείτε μια και είστε γνώστες του Shore Jigging αν έκανα καλή επιλογή? Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλησπέρα σε όλους!! Εγώ μόλις ξεκίνησα το Shore Jigging καλάμι πήρα ένα Daiwa procaster game και μηχανάκι πήρα ένα ryobi arctica 5000. Το σύνολο δένει τέλεια θέλω της γνώμες σας να μου πείτε μια και είστε γνώστες του Shore Jigging αν έκανα καλή επιλογή? Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Παιδιά Καλησπέρα όντας νέος στην αυτή τη τεχνική αλλά με πολύ πάθος για το άθλημα πήγα Κ πήρα ένα καλάμι firstcast major craft-fcs 962M
    2.9meters Κ ένα μηχανισμό ryobi tresor 4000, χωρίς να έχω κάποια εμπειρία πήρα κάποια ψάρια με σιλικόνες κυρίως.αυτό Π θέλω να ρωτήσω είναι αν πραγματικά γι αρχάριο αυτός ο εξοπλισμός είναι οκ γιαshore jigging μιας Κ τα πήρα σε κατάστημα Π να σας πω την αλήθεια δεν είχε ειδικευμένο υπάλληλο όλο στο τηλέφωνο μιλούσε να βγάλουμε ακρη.σας ευχαριστώ πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή