29/7/11

Μαγιάτικο (Amberjack) με Shore Jigging .



Τελικά με το Shore Jigging μπορεί κανείς να ζήσει μεγάλες συγκινήσεις...  
Μπορεί τώρα το καλοκαίρι να είναι λίγο "βάρβαρο" να χτυπιέσαι με 35 βαθμούς υπό σκιάν, αλλά πάντα υπάρχουν μαγικές ώρες όπως το ηλιοβασίλεμα και το ξημέρωμα, που οι συνθήκες είναι λίγο πιο ήπιες...

Όταν όμως το καλάμι λυγίσει από ένα θηρίο που δε φαίνεται να σταματάει με τίποτα και τα μέτρα στο μηχανισμό αδειάζουν με τρομερή ταχύτητα, τότε ξεχνάμε και ιδρώτα και κουνούπια και ...τα πάντα!

Κάπως έτσι έγινε και σ΄αυτή την περίπτωση. Δυνατό και άγριο "Strike" και στη συνέχεια ανεξέλεγκτο φευγιό για σχεδόν 100 μέτρα... Αλλά και πάλι όσο και να πάλεψε το Μαγιάτικο (και πάλεψε πολύ...), στο τέλος υπέκυψε στο MYTHOS...




Όπως είπα και στο video, "το υπολογίζω κοντά 10 κιλά"  . Τώρα αν είναι 8 ή 9 ή 10, λίγο με ενδιαφέρει. Έτσι κι αλλιώς ήταν αδύνατο να το ζυγίσω χωρίς να του προκαλέσω ζημιά λόγω έκθεσης για πολύ ώρα σε πολύ ζέστη (35 C), οπότε περιορίστηκα να το βάλω δίπλα στο MYTHOS για να "του πάρω τα μέτρα" ...

Μια δυνατή μάχη λοιπόν από ένα μοναχικό ψάρι - άξιο εκπρόσωπο του είδους- με μήκος 100 έως 105cm . 
(Για όσους έχουν το κουράγιο να δουν το video ολόκληρο, σε κάποια στιγμή λέω "είναι μέχρι το σήμα της ZENAQ"  )





Παραθέτω ένα βίντεο και ένα σύνδεσμο. 

Το video είναι κομμένο για να μπορεί κάποιος να το δει πιο ξεκούραστα. 

Ο σύνδεσμος είναι για το Youtube και το video είναι σχεδόν "uncut" και θέλει υπομονή για να το δει κάποιος ολόκληρο. Μιλάμε για περίπου 10 λεπτά μάχη και άλλα 3 αναζοωγόνηση του ψαριού...


(Cut Video)



Και ο σύνδεσμος για ολόκληρο το video :                                                                  http://www.youtube.com/user/SeaSpinningnet?feature=mhee#p/u/2/HMhXWHzXVmo

Για να προλάβω την απορία "γιατί πηγαίνει από βράχο σε βράχο? "...
Στο συγκεκριμένο σημείο τα βράχια δεν είναι καθόλου σταθερά και κουνιούνται συνεχώς με την αλλαγή βάρους. Έτσι δεν είχα κάποιο τόπο να σταθώ με σιγουριά και παράλληλα να έχω το καλάμι σε αρκετή γωνία για να αποφύγω τα πρώτα βράχια της αποχής.


Μακάρι το ψάρι να ζήσει πολύ...






25 σχόλια:

  1. Hoal φίλος ... Καταπληκτικό βίντεο! ... και συγχαρητήρια για την καταστρατήγηση των ψαριών .... Είναι μια κίνηση που τιμά σας.
    Τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια ...... εξαιρετική, εξαιρετική, εξαιρετική .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. congratulations!!!!! great video and great fish. excelent!!!!! bye

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραιος ο Δημητρης!!!!!Μπραβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. wow!!! πολύ ωραία μάχη. Μπράβο! Σε τι jig χτυπησε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Te felicito Dim.Siozos por ese manejo que le das a la caña, la picada brutal, el video, la captura no digamos una autentica pasada y finalmente después de aguantar esa tremenda lucha lo devuelves al agua, buen detalle de un gran pescador.¿el señuelo cual era?.

    Un saludo Dim. Siozos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Thank you Juan and Vitu.

    Ευχαριστώ Τάκη και merit. Το δόλωμα ήταν το ABU 100gr

    Miguel thank you! The jig was an ABU 100gr. (It is nearly a replica of the HART - the edition series- Long Blade jig. )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είσαι μάστορας μεγάλος αδερφέ..!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ευγε!!!μια ερωτηση νημα παραμαλλο νουμερα??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κώστα το νήμα ήταν το Spiderwire 20lb και το παράμαλλο όπως γράφω στους τίτλους τέλους : 1,65m ZERO 0,49mm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ευχαριστω δημητρη παντα επιτυχιες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δημητρη σε γνωρισα μεσα απο τα περιοδικα και συγκεκριμενα απο τα αρθρα σου για το εγγλεζικο,το οποιο και ψαρευω.Αυτο ομως που ακολουθεις τωρα ειναι πραγματι εντυπωσιακο.Μπραβο συνεχισε ετσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευχαριστώ Παντελή. Μου θύμισες μια πολύ ωραία εποχή...

    Και μια και το φερε η κουβέντα, μάλλον θα ξεσκονίσω το εγγλεζικάκι μου.
    Λένε οτι είναι σαν το ποδήλατο και δεν το ξεχνάς...

    Να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος18/4/12 14:00

    γεια,ειμαι ο Χρηστος.ειδα το βιντεο και μου αρεσε πολυ. μπραβο και παντα τετοια.το αξιζες!δεν καταλαβα μονο ενω το ψαρι δεν ηταν μικρο γιατι το αφησες. ξερω οτι πολλοι θα με παρεξηγησουν ομως νομιζω οτι οταν εχω πληρωση πανακριβο εξοπλισμο και εργαλεια και εχω καταβαλει τοσο κοπο οφειλω να κρατησω το τροπαιο.τα μικρα ψαρια τα αφηνουμε ετσι και αλιως. το μακελιο στα μαγιατικα δεν γινεται με ενα καλαμι και παρα πολες ωρες ψαρεματος αλλα απο τα γριγρι κτλ. στην περιοχη μου τα ψαρια βγενουν δυσκολα, ο σαρωνικος κολπος διαθετει μεγαλο στολο ασυνειδητων επαγγελματιων και μη.για παραδηγμα φετος οταν εμφανιστικαν οι λουτσι τους κυκλωσαν εξω απο τα λειμανι και τους αποδεκατισαν.μεχρι συρτες μεσα στο λειμανι τραβαγαν οι βαρκες. μηναμε εμεις με τα τεχνιτα στο χερι.το λειμεναρχειο που να ηταν αραγε???ελπιζω στα μερη που ψαρευεις εσυ τα πραγματα να ειναι καλητερα.ελπιζω να μη σε πικρανα, ο σκοπος μου ηταν να αναδειξω το προβλημα και να εξειγησω γιτι μου κακοφενεται οταν αφηνετε τα μεγαλα ψαρια.ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρήστο δε με πίκρανες καθόλου. Η αντίδρασή σου είναι απολύτως φυσιολογική και θεμιτή. Πριν συνεχίσω θα σε πείραζε να μου πεις από ποιό σημείο του Σαρωνικού κατάγεσαι?
      Σε ρωτάω γιατί εγώ πρόλαβα το Σαρωνικό γεμάτο ψάρια και εκεί έμαθα πώς είναι το τσίμπημα του ψαριού πριν χρόνια...

      Διαγραφή
  14. Ανώνυμος18/4/12 20:26

    Γεια σου Δημητρη ειμαι ο Χρηστος απο την Αιγινα ψαρευω και εγω χρονια και τον προλαβα και εγω το σαρωνικο γεματο ψαρια.ψαρευω σχεδον με ολες τις τεχνικες.καποτε με ενα καλαμι casting καναμε ζηλευτες ψαριες,τωρα στηνουμε 10 και πεφτει κλαμα σε ψαροτοπους καποτε πολυ αποδοτικους.στο spinning ειχαμε και εχουμε επιτυχιες ομως φετος ειδικα επεσε πολυ κυνηγι απο επαγγελματιες.με πυροφανι τα βλεπανε και παρανομως τα κυκλωνανε στην σπιθα του λιμανιου. τονους λουτσους βγαλανε. τα ψαρια που εμηναν ειναι μικρα και φοβισμενα παρα πολυ. γενικα τα ψαριες τα τελευταια χρονια γινονται ολο και πιο φτωχες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. A ρε Χρηστάρα που με γύρισες... Κάποτε στους Αγίους Θεοδώρους, έρχονταν από παντού να ψαρεψουν Σαργούς και Τσιπούρες. Τα Λαβράκια ξεχασμένης ηλικίας θυμάμαι να τα χαζεύω με τις ώρες να γυρνοβολάνε γύρω από τα "μικρά βραχάκια" ...
    Κάποιες χρονιές οι ζαργάνες ήταν τόσες πολλές που σταματάγαμε το ψάρεμά τους γιατί είχε καταντήσει βαρετό. Και άλλες πάλι, πηγαίναμε στους Κυνηγούς χωρίς δόλωμα, μιας και πήδαγαν οι φρίσσες μέσα στο ποδήλατο αν κάναμε γρήγορα πετάλι και τις τρομάζαμε (τότε είχαμε ποδήλατο θαλάσσης για βάρκα). Για Τσαούσια μην πιάσω κουβέντα γιατί...
    Εκείνα τα χρόνια για να δεις Σπάθα έπρεπε να πας για τσαπαρί σε βάθος 100μτ+ . Τα ψάρια δε γυαλώνανε γιατί βρίσκανε φαΐ και στα νερά τους. Τεράστια κοπάδια φρίσσας και παμπαλίνας...
    Αν κάποιος που δεν τα έζησε αυτά διαβάζει αυτά που γράφω θα γελάει, αλλά όσοι έζησαν το Σαρωνικό στις δόξες του, θα κουνάνε το κεφάλι με νοσταλγία...

    Για το Μαγιάτικο που με ρώτησες, πρέπει να σου πω οτι αξιώθηκα να βγάλω πολλά από αυτά τα ψάρια. Πάντα τα θαύμαζα για το ακατάβλητο και μαχητικό πνεύμα τους, αλλά υπάρχει και κάτι πιο "πεζό" ...
    Ποτέ δε θεώρησα το Μαγιάτικο ως ένα νόστιμο ψάρι. Κάποιες φορές μπορεί να σκοτώσω ένα για να το κάνω με διάφορες συνταγές (Και μπορεί αυτό να είναι σημαντικά μικρότερο από αυτό που είδες εδώ), αλλά ποτέ δε θεώρησα οτι είναι το ψάρι που θα ήθελα να φάω.
    Με αυτό σαν δεδομένο, θεωρώ κρίμα να σκοτώσω ένα τόσο περήφανο και τόσο όμορφο πλάσμα, χωρίς να το απολαύσω μέχρι τέλους στο τραπέζι μου. Όπως αντιλαμβάνομαι τη σχέση μου με τη Θάλασσα, το να σκοτώνω ένα ψάρι, σημαίνει οτι θα το "χαρώ" μέχρι τέλους, από τη στιγμή που θα τσιμπήσει μέχρι τη στιγμή που σκασμένος από το φαΐ θα κοιτάω τα ψαροκόκκαλα ευχαριστημένος. Αν δεν μπορώ να το έχω αυτό, θεωρώ κριμα να σκοτώσω κάτι απλά επειδή είναι "τρόπαιο".
    Τέλος θα σου πω κάτι που αν θες το δέχεσαι αν θες όχι.
    Όταν αφήσεις ένα μεγάλο Μαγιάτικο, και δεις οτι γνωρίζει πως "του τη χαρίζεις" και στέκεται ήρεμο μέχρι να πάρει ανάσες και να φύγει ήρεμα ήρεμα,τότε θα δυσκολευτείς να σκοτώσεις ξανά ένα τέτοιο ψάρι.
    Συγνώμη για τη μακροσκελή απάντηση αλλά ελπίζω να σου έδειξα πώς αντιλαμβάνομαι το σεβασμό στη θάλασσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ωραιος ο Δημητρης - Τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. καλησπερα φιλε δημητρη.ειμαι ο κωστασ και ειμαι καινουριοσ στην τεχνικη του shore-jigging και γι αυτο το λογο εχω πολλεσ ερωτησεισ να κανω εν καιρο!!εχω ενα καλαμι 2.70μ με action 120gr(black rock)
    κατα το jiggarisma αισθανομαι οτι δεν εχω αμεση επαφη με τον πλανο μου,νιοθω οτι δεν τον ελεγχω.χρησιμοποιω πλανακια των 40-60γρ.και την ωρα που jiggarw υπαρχουν κενα στο νημα μου.φταει το καλαμι η να χρησιμοποιησω μεγαλυτερα γραμμαρια πλανων?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κώστα αν είναι σκληρό το καλάμι σου, πήγαινε σε μεγαλύτερα δολώματα. Δεν έχει νόημα να προσπαθείς να κάνεις ένα 120άρι καλάμι να δουλέψει με 40άρι δόλωμα.

      Διαγραφή
    2. σ ευχαριστω!!να σαι καλα!!!μου αρεσει αυτο που κανεισ!!!!

      Διαγραφή
  18. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή